2011. április 12., kedd

Fontok

Bevallom őszintén, gyengéim a fontok. Mióta rájöttem, hova és hogyan kell elmenteni*, hogy a Gimp is kezelni tudja, azóta időről időre rákattanok valamelyik ingyenes betűkészletes oldalra és letöltök egy rakat betűtípust, amit aztán vagy használok vagy használok :)
Rainbow-Kata** oldalán tavaszi betűtípusokat hozott, (naná, hogy le kellett töltenem 2-t :)) és egyúttal játékra hívott mindenkit, miszerint aki felhasználja azokat a fontokat, vagy mutat más-szintén tavaszi, ingyenesen letölthetőt, meglepit kap hó végén.
Nos, akkor lássunk miből élünk. (névre kattintva új ablakban letölthető)


Typo Garden Demo (ennél -gondolom a demo miatt- néhány betűhöz kiír valami vacakot, mikor használtam, akkor formázás után én egyszerűen kiradíroztam)

És néhány hosszú ő-t és ű-t is kezelő, nem szokványos betűtípus:


Ezeket a fontokat a dafont.com-ról töltöttem le. Ezt az oldalt azért szeretem, mert ingyenes, ráadásul téma szerint is lehet keresni, típus szerint is, nagyság szerint is, név szerint is, plusz a "Custom prerview" feliratnál saját szöveggel is meg lehet nézni az adott betűtípust. Ez magyar szövegnél nagyon jól jön, mert elég kevés készlet kezeli az ő-t pl, rosszabb esetben az á, é-t sem. Így én eleve a fenti "árvíztűrő tükörfúrógép" jeligét írom be (amit még a Zuramtól tanultam el jóóóó sok évvel ezelőtt, amikor még azt se tudtam, mi a Gimp) így megtudom, hogy a kritikus betűket tartalmazza-e vagy sem. 




*Mivel Linux alatt: mentsd le, csomagold ki, majd a ttf (vagy otf) fájlt másold be a /.gimp-2.6 /fonts mappába. Természetesen, ha nem 2.6-os verziót használsz, akkor 2.4 stb.  Windows "telepítéshez" Ányi oldalán találtok útmutatót.

**Remélem nem haragszik, hogy mindig így hívom, de valahogy nekem ő már csak Rainbow-Kata

2 megjegyzés:

  1. Szuperek a betűid, köszönöm :)
    Nem haragszom, sőt! (így szeretem)

    VálaszTörlés
  2. Húú, ebbe a Miama Italic-ba máris beleestem:-)))
    Mindet köszönöm!!

    VálaszTörlés